Gillar din familj friluftsliv och äventyr?

22 mars, 2023 av Jessica Grönlund

Då är du välkommen att komma och prova på Familjescouting!

Familjescoutingens idé bygger på att barnen tillsammans med en eller flera vuxna träffas med några av scoutkårens ledare och beger sig ut på äventyr för att upptäcka naturen. Här får både barn och vuxna möta utmaningar,aktiviteter och nya personer i en verksamhet som kännetecknas av glädje och där lekfullheten och upplevelsen får stå i centrum. Tillsammans lär vi.

Vi vänder oss i första hand till de barn som går i förskoleklass eller åk 1. Syskon är naturligtvis välkomna.

Detta är en nystartad avdelning inom kåren därför önskar vi att ni kontaktar avdelningsansvarig Kerstin Andersson för att anmäla ert intresse tel 070 630 20 92, vardagkvällar efter 16.30 samt helger eller epost Kerstin.andersson@staffanstorpsscoutkar.se. Ange om ni har platser över i bilen då vi kommer att bege oss ut i naturen vissa tillfällen och vissa kanske inte har tillgång till bil.

Familjescouterna träffas en gång i månaden.