Hej,
Glada nyheter, Lägerkommittén för VELJ!24 har just meddelat att vi fått plats på Västra regionens
sommarläger. Så till sommaren reser vi i västerled tillsammans! Ryktet säger att detta är en av de bästa lägren!
Lägerområdet ligger vid kusten i norra Bohuslän, c:a 2 mil söder om Strömstad, drygt 40 mil bort.

Vi avser att arrangera gemensam resa med minibussar, avlämning inför/upphämtning efter lägret sker på Scoutgården. Givetvis skall ni vara välkomna att köra själva hela vägen. Det finns givetvis även möjlighet att familjen är med på lägret, så länge vi håller oss till 50 deltagare totalt från kåren. Vi kommer sova i tält.
Vi kommer använda en del av pengarna från Sparbanksstiftelsen till lägret, vi söker även bidrag från andra fonder/stiftelser för att subventionera lägeravgiften för våra scouter.
Följande avgifter gäller för lägret:

Lägeravgift just nu (varav anmälningsavgift är inom parentes). Slutlig lägeravgift, att betalas senast 31 Maj, meddelas under maj månad.

• Deltagaravgift hel vecka (28/7 – 3/8) 1 970 (300)
  • Deltagaravgift halv vecka (31/7 – 3/8) 1 050 (300)
  • Deltagaravgift Ledarbarn (4 – 7 år) 600 (300)

Sista anmälningsdag är 20 Februari genom mejl till: peter.svan@staffanstorpsscoutkar.se med följande uppgfter:

• Bekräftelse på att anmälningsavgiften 300 kr har betalats
  • till årens Bankgiro: 368-4651,
    Märk betalningen med ”Sommarläger-24” samt scoutens (scouternas) eller deltagarens namn.
  • Vem anmälan gäller
  • Hel eller halv vecka
  • Eventuellt behov av specialkost, allergier och om scouten använder receptbelagd medicin
  • Bekräfta simkunnighet
  • Övrig relevant information för oss ledare, ex sängvätning, fobier

Anmälningsavgiften återfås ej vid förhinder, utan endast mot läkarintyg.

Avanmälan innan 15 Maj återfås inbetald summa minus 300 kr. Kårens subvention utbetalas ej.

I år är det inget KALAS, I år ger vi oss ut på ett gemensamt äventyr som skall bli ett positivt minne för
livet. Salta bad, Nya vänner och en oförglömlig vecka. Funderar ni fortfarande, prata med
avdelningsledarna eller ring / maila:

Peter – 0721-574183, peter.svan@staffanstorpsscoutkar.se
Kerstin – 0706-302092, kerstin.andersson@staffanstorpsscoutkar.se
Vänta inte nu, anmäl dig till en fantastisk sommarvecka.
Med glada scouthälsningar,
Styrelsen Staffanstorps Scoutkår i Djurslöv